Sadzobník správnych poplatkov (len poplatky uvedené v tejto tabuľke s kódom služby sa platia cez e-kolok)

ID KÓD SLUŽBY NÁZOV SLUŽBY SUMA NA ÚHRADU
1159 Vydanie záväzného stanoviska alebo rozhodnutia podľa § 13 zák. č. 355/2007 Z. z.  50 €
1160 Vyhotovenie duplikátu záväzného stanoviska alebo rozhodnutia podľa ID služby 1159  10 €
1161 Vykonanie skúšky odbornej spôsobilosti alebo vykonanie opakovanej skúšky  30 €
1162 Vydanie osvedčenia o odbornej spôsobilosti  20 €
1163 Vydanie duplikátu osvedčenia podľa ID služby 1162  10 €

Upozornenie: Od roku 2014 sa zavádza nový system úhrady Správnych poplatkov!

Na úhradu správnych poplatkov budú tieto možnosti:

PRED podaním žiadosti na RÚVZ Michalovce:

  • Na Slovenskej pošte je možné uhradiť správny poplatok (v hodnote uvedenej vyššie v tabuľke) a Slovenská pošta vydá klientovi "Potvrdenie pre evidenciu poplatku". Toto "Potvrdenie pre evidenciu poplatku" doručte spolu so svojou žiadosťou na RÚVZ Michalovce (podobne ako to bolo pri úhradách kolkom). "Potvrdenie pre evidenciu poplatku" však po novom nie je cenina. NENALEPOVAŤ NA VAŠU ŽIADOSŤ!
  • Zakúpením e-kolku na Slovenskej pošte v hodnote podľa služby uvedenej vyššie v tabuľke. e-kolok potom doručte spolu so svojou žiadosťou na RÚVZ Michalovce.
  • Platobnou kartou priamo na podateľni RÚVZ Michalovce.
  • Mobilnou aplikáciou e-kolok priamo vo Vašom smartfóne. Návod na úhradu cez mobilnú aplikáciu (.pdf 1,3 MB)Poznámka 1: Zaplatením poplatku za službu je nutné sa preukázať (ukázaním e-kolku na obrazovke smartfónu) na podateľni úradu v lehote platnosti e-kolku. Ak to nestihnete, platnosť e-kolku prepadne a nebude ho možné zaevidovať na podateľni úradu. Poznámka 2: táto aplikácia vám umožní platiť aj na iných úradoch a iné služby. Vzhľadom na budúcnosť je mobilná aplikácia užitočná.

 

PO podaní žiadosti na RÚVZ Michalovce

  • varianty v príprave

 

Sadzobník za poskytovanie odborných výkonov Regionálnym úradom verejného zdravotníctva so sídlom v Michalovciach s účinnosťou od 1.1.2009

V súlade so zákonom NR SR č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov (ďalej len „zák. č. 18/1996 Z. z.“), Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Michalovciach, ako dodávateľ poskytuje špecializované a odborné výkony, presahujúce rámec dozornej činnosti, odplatne v zmysle Sadzobníka za poskytovanie špecializovaných a odborných výkonov, ktorý nadobúda účinnosť 01.01.2009.

A. Základné ustanovenia

1.Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Michalovciach (ďalej „dodávateľ“) poskytuje svoje výkony nad rámec kontrolnej činnosti právnickým osobám a fyzickým osobám na základe objednávky alebo písomnej dohody evidovanej v centrálnej evidencii (na sekretariáte).

2. V súlade s § 26 ods. 1 zák. NR SR č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov dodávateľ poskytuje svoje výkony odplatne podľa zák. NR SR č. 18/1996 Z. z.

B. Stanovenie ceny

1. Ceny za odborné výkony uvedené v tomto sadzobníku boli stanovené na základe skutočných nákladov, kvalifikovaného odhadu a zohľadnení rastu inflácie za rok 2008.

2. Ceny za výkony sa dojednávajú dohodou dodávateľa s odberateľom podľa tohto sadzobníka.

3. Za výkony, ktoré nie sú uvedené v sadzobníku sa vypočíta sadzba na základe nákladov a odpracovaného času, pričom 1 hodina práce vysokoškoláka je hodnotená sumou najmenej 18 € (542,27 Sk) a stredoškoláka najmenej 12 € (361,51 Sk).

4. Prípadná dodatočná zmena predmetu objednávky objednávateľom musí byť z dôvodu jednoznačnej fakturácie písomne zaznamenaná.

5. Náhrada za dopravu odobratých vzoriek na laboratórny rozbor do laboratórií sa v prípade dopravy a odberu vzoriek v jednom pracovnom dni z viacerých prevádzok, respektíve zariadení, ktorých prevádzku zabezpečuje jeden a ten istý prevádzkovateľ, respektíve majiteľ, rozpočíta na jednotlivé prevádzky, respektíve zariadenia.

C. Postup pri vybavovaní objednávok

Po doručení objednávky sa zaeviduje na podateľni a pridelí na príslušné oddelenie.Príslušné oddelenie zabezpečí do 5 pracovných dní zaslanie objednávateľovi „potvrdenie o prijatí objednávky“ s uvedením predpokladanej sumy za vybavenie objednávky.

Po obdržaní návratky „potvrdenia objednávateľa“ dodávateľ zabezpečí realizáciu objednávky do 14 kalendárnych dní. Výnimkou sú len prípady, ak je v objednávke určený konkrétny dátum vybavenia objednávky, alebo ide o objednávky na opakujúce plnenie (napr. raz za dva týždne, mesiac resp. štvrťrok).

V prípade, ak predmetom objednávky je poskytnutie konzultácie, je príslušné oddelenie povinné zabezpečiť vybavenie takejto objednávky do 10 pracovných dní.

D. Fakturácia

Faktúru je dodávateľ povinný odoslať objednávateľovi (fyzickým osobám a právnickým osobám) v dvoch vyhotoveniach najneskôr 10 pracovných dní od vybavenia objednávky. Právo a povinnosť fakturovať vzniká dňom splnenia predmetu plnenia (aj čiastočného plnenia pri opakujúcich sa plneniach). Objednávateľ je povinný ju uhradiť do 14 dní odo dňa jej doručenia na uvedený bankový účet dodávateľa.

Dodávateľ môže z dôvodu zamedzenia zvyšovania pohľadávok odberateľom požadovať platbu vopred vo výške 80 – 100 % predpokladaných nákladov.

I. PRÁCE SÚVISIACE S ODBEROM VZORKY

Všeobecné úkony

1. administratívne úkony spojené s vypísaním sprievodného listu vzorky pre laboratórny rozbor a odber vzoriek vody, sedimentu a zeminy (1 vzorka)  
  Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 SKK  
1.1 pitné vody  
  a) minimálny rozbor 1,50 € (45,19 Sk)
  b) úplný rozbor (fixácia, konzervácia vzoriek) 5,50 € (165,69 Sk)
  c) vybrané ukazovatele 1,50 € (45,19 Sk)
     
1.2 bazény  
  a) v zmysle platných predpisov 2 € (60,25 Sk)
  b) vybrané ukazovatele 2 € (60,25 Sk)
     
1.3 povrchové (rekreačné) vody  
  a) ukazovateľ (mikrobiológia, biológia, farba, pH, zápach, priehľadnosť, nasýtenie vody kyslíkom, dusík celkový, fosfor celkový) 4 € (120,50 Sk)
  b) a+ tenzidy, fenoly, minerálne oleje 5 € (150,63 Sk)
  c) a) + ekotoxicita, vodný kvet 6 € (180,76 Sk)
d) všetky ukazovatele v zmysle platných predpisov 7 € (210,88 Sk)
e) vybraný ukazovateľ 2 € (+60,25 Sk)
     
1.4 sediment, pôda a piesok  
  a) jednoduchý 2 € (60,25 Sk)
  b) zložitý pre špeciálne analýzy 3 € (90,38 Sk)
  c) pre mikrobiológiu a biológiu 3 € (90,38 Sk)
  d) obtiažnosť terénu a množstva vzorky sedimentu a zeminy nad 5 kg +2 € (60,25 Sk)
     
2. administratívne úkony spojené s vypísaním sprievodného listu vzorky pre laboratórny rozbor a odber vzoriek potravín, hotových pokrmov,materiálov a predmetov určených na styk s potravinami (1 vzorka)  
  a) jednoduchý 2 € (60,25 Sk)
  b) zložitý pre špeciálne analýzy 3 € (90,38 Sk)
  c) pre mikrobiológiu a biológiu 2 € (60,25 Sk)
     
3. senzorické zhodnotenie vzoriek potravín a hotových výrobkov (1 vzorka)  
  jednoduché na mieste 18 € (542,27 Sk)
     
4. administratívne úkony spojené s vypísaním sprievodného listu vzorky pre laboratórny rozbor, odber vzoriek materiálu na kontrolu sterility a dekontaminácie, kontrola funkčnej schopnosti sterilizačnej aparatúry (1 vzorka)  
  pre mikrobiológiu a biológiu 2 € (60,25 Sk)
     
5. náhrada za čas zamestnanca pri prácach spojených s odberom vzorky  
  za každú začatú hodinu 10 € (301,26 Sk)
     
6. spracovanie záverečného posudku o laboratórnom vyšetrení 15 € (451,89 Sk)
     
7. uchovávanie vzoriek (1 alebo sady) v chladiacom zariadení 2,50 € (75,32 Sk)

Iné práce v teréne

8. obhliadka a výber meracieho miesta pred meraním fyzikálnych a chemických faktorov v definovanom priestore  
  hodinová sadzba 15 € (451,89 Sk)
     

 

II. SADZOBNÍK PRE VYÚČTOVANIE OSTATNÝCH VÝKONOV

Ostatné výkony

9 a. konzultačná činnosť a spísanie záznamu za každú započatú hodinu zamestnancom s VŠ vzdelaním I. alebo II. stupňa 18 € (542,27 Sk)
     
9 b. konzultačná činnosť a spísanie záznamu za každú započatú hodinu zamestnancom so SŠ vzdelaním 12 € (361,51 Sk)
     
10. odborná prednáška  
  a) z vlastného pracovného odboru s diskusiou 17 € (512,14 Sk)
  b) na určenú tému s diskusiou 24 € (723,02 Sk)
  c) príprava na odbornú prednášku á 1 hod. 7 € (210,88 Sk)
     
11. vystavenie medzinárodného očkovacieho preukazu s odbornou konzultáciou 14 € (421,76 Sk)
     
12. náhrada za dopravu 0,5 €/km (15,06 Sk/km)

 

Objednávky doručené na RÚVZ Michalovce do nadobudnutia účinnosti tohto Sadzobníka, ku ktorým bolo vyhotovené a objednávateľom podpísané „Potvrdenie objednávky“ budú fakturované podľa Sadzobníka platného v čase ich doručenia.Sadzobník za poskytovanie odborných výkonov Regionálnym úradom verejného zdravotníctva so sídlom v Michalovciach nadobúda účinnosť 01.01.2009.

Týmto zároveň ruším Sadzobník za poskytovanie odborných výkonov Regionálnym úradom verejného zdravotníctva so sídlom v Michalovciach účinný od 1.7.2007 v znení dodatku č.1/2008.

V Michalovciach 30.12.2008

MUDr. Janka Stašková, MPH

regionálna hygienička